Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Jag har läst nedanstående nedan och godkänner detta

 

ÅTERLÄMNINGSVILLKOR

Återlämning, byte och risker i samband med leverans

 

ÅTERLÄMNINGSPENGARNA BETALAS ENDAST VIA GIRERING. VID ÅTERLÄMNING KOM IHÅG ATT MEDDELA DITT KONTONUMMER.

 

Vanlig återlämning

I produkter som säljs till konsumenter är det i enligthet med konsumentlagstiftningen en fjorton (14) dagars återlämningstid, från det att produkten mottagits. Varan/varorna måste vara oanvänd och i ursprungligt säljskick. Pengarna återlämnas direkt till ditt konto efter mottagning och behandling av produkten. De vanliga post och packningskostnaderna orsakade av återlämningen kvarstår i det här fallet för köparen att betala.

 

Återlämning på grund av att någonting går sönder

Orsaken till återlämingen kan också vara att produkten har gått sönder under leveransen. I detta fall är det som huvudregel posten som är ansvarig för att leveransen har gått sönder och vi ber er att göra anmälan om detta till posten. Om inte posten ersätter den söndriga produkten kontakta även oss så snabbt som möjligt, från mottagandet av produkten. I detta fall ber vi er att vid behov skicka tillbaks produkten till oss för kontroll.

När återlämningen är godkänd, återlämnas pengarna direkt till ditt konto efter det att återlämningen har mottagits och behadlats. I detta fall betalar vi tillbaka även den av återlämningen orsakade postavgiften.

 

Hur återlämnar jag?

Om du vill återlämna produkterna, lämna leveransen packad i den ursprungliga leveranspackningen och med den ursprungliga fraktsedeln fäst vid förpackningen till samma ställe som du har hämtat den ifrån.

Produkterna som återlämnas ska vid återlämnandet vara i ursprungsskick, altså de har inte tagits i bruk. Tillsammans med leveransen ska där finnas ett kvitto eller kopia av kvittot samt en informell förklaring av skälen till återlämningen och ett kontonummer, där köpesumman önskas bli betald tillbaks.

 

Hur bytar jag?

Om du vill byta produkten till en annan produkt, lägg med en noggrann förklaring av, vad du skulle önska din produkt bytas till samt kontonummer, om köpesummornas skillnad återstår att betalas av oss. I detta fall måste köparen betala de extra post och priskostnaderna orsakade av bytet.

 

Vad gör jag om produkten försvinner i samband ned leveranssen?

Om produkterna av någon anledning försvinner under leveransen ber vi er att i första hand vända er till postens tjänster och kräva ersättning från dem. I dessa situationer undersöks saken och avgörs från fall till fall.

 

Reklamationer

Marko's Mystics ersätter alla produkter, där det konstateras tillverkningsfel. Skicka den felaktiga produkten packad i den ursprungliga leveransförpackningen och ta kontakt via e-post på adressen shop@mystics.fi. Bifoga till den felaktiga produkten en kort beskrivning av problemet, ditt namn och produktens beställningsnummer..

Vid behov skickar Marko's Mystics den felaktiga produkten tillbaka till tillverkaren för den slutliga bedömningen. När felet efter vår kontroll är godkänd som tillverkningsfel betalar vi även tillbaka av detta orsakade återlämningsavgiften.


Cookie Policy

This site uses cookies to store information on your computer.

Do you accept?